"Sine Nominae: Безіменні": що відомо зараз?

  Рік тому на київському Комік Коні був презентований концепт фентезі-коміксу, ідею якого автор описав як: "З'являються невідомі воїни, які дуже незвичні, і все у королівстві змінюється, а ще у них незвичний ватажок, і взагалі там все незвичне, але розповісти все не можу, це краще бачити" - і показав декілька артів. На артах усе було похмуро і епічно, через начерки проглядала темна історія, але на той час усе одно мало що було зрозуміло.
  Пройшов час, вийшла купа нових українських коміксів, серед яких і героїчне фентезі ("Сага про сонценосців"), і гумористичне фентезі ("Троє проти Зла"). І от настав час і темному фентезі знайти свого читача.
*ні, це не "Безімежі", це "Безіменні". Так, автору  коміксу вже накидали коментарів щодо назви. Ні, автор не співпрацює з Fireclaw у плані стилізації назв. Так, автор вважає що так стильно, і щось у цьому справді є*
  Графічна історія "Безіменні" - це сувора темна готична атмосфера. Як обіцяє автор - дуже стильна, з великою увагою до деталізації візуальних елементів. Не буде звичайних фентезійних штампів та фабул, властивих всесвітам з ельфами та орками, скоріше на нас чекає світ, схожий на світобудову "Чорного Товариства" або "Імперії жаху" Ґлена Кука - суворість та реалістичність з оригінальним сюжетом.
 Події "Sine Nominae" відбуваються у світі Татх на материку Северненті у 98 фазу після великої катастрофи, яка отримала назву Другого Розлому. Держави, що знаходяться поблизу центру материка, потерпають від нападів дивних істот, які з'являються з-під землі та печер, бо Розлом зруйнував їх підземні ходи та прирік на пошук поживи на поверхні. Проте в цілому 98 фаза була доволі спокійною, лише з декількома локальними конфліктами.
  Але раптово з півдня найзахіднішої держави материка - королівства Родокса - вийшло небачене досі військо. Воїнів зовсім мало, але їх стрункі ряди та потойбічна сталева тиша серед солдатів вселяють переляк і паніку. Ніхто не знає, хто вони й звідкіля взялись. Без зайвих слів чи попереджень військо атакувало порт Аркмаар - велику морську фортецю Родокси.  
  За мовчазний образ солдатів і жахаючого своїм шоломом Воєначальника їх було названо Безіменними.
  А коли маски будуть зламані, то виявиться, що це:
  Жартуємо, ясна річ. Хто такі і чого бажають Безіменні та їхній Воєначальник - це буде темою "Sine Nominae", про яку детально вже розповість сам комікс. До речі, зараз триває передзамовлення на сторінці RER Studio Community, а офіційно "Безіменні" будуть представлені на київському Комік Коні, який відбудеться 19-20 травня. Обсяг коміксу без додатків планується на 60 сторінок, розмір сторінок 26х17, у додатках концепти та арти. Обкладинка тверда, бо кому ж не подобаються тверді обкладинки (гей, чуєш це, Ukrman)?
  Ми поспілкувалися з автором щодо "Безіменних", щоб дізнатися більше цікавостей.
  Як виникла ідея?
  - Ідея виникла на початку 2016 року. Буває так, що деколи найкращі ідеї приходять у вигляді мимовільних та ненав'язливих думок - тоді ідеєю стало "а що якщо зробити серйозний темний комікс про похід війська, які з'явились невідомо звідки, невідомо куди атакують і взагалі... безіменні!"... І понеслась. І тоді ж я вирішив - не хочу толкієнівщини, стандартного бестіарію і т.д. Треба щось своє. В розумних рамках, звісно)

  Чому автор здебільшого комедійних історій вирішив створити дарк фентезі комікс?
  - Ну, ці комедійні комікси я створив виключно для того, щоб зібрати аудиторію. Тобто, поступово всіх сповістити, що ось він я, роблю короткі випуски веб-коміксів, приходьте та підписуйтесь а вже потім буду робити головні комікси - Безіменні, Чорні Скелі, КРІ і так далі. Про два останніх - згодом, коли поновиться їх розробка)
  Який обсяг та кількість випусків приблизно планується? Історія має завершений сценарій чи створюється арками на ходу?
  - Зараз планується поки 4 частини Безіменних - як 4 акти одного цільного сюжету. На етапі розробки решти частин мені, в принципі, може здатись, що десь сюжет провисає і я можу зробити 5 частин... Але поки 4. Історія має завершений сценарій, але деякі моменти, деталі чи діалоги в процесі створення можуть бути змінені, щоб краще їх розкрити. І взагалі великий акцент буде зроблений на розкритті того світу, щоб не виникало відчуття "картонності" подій.
  Це героїчне ( один чи невелика група основних персонажів) чи епічна (декілька груп, купа персонажів) фентезі?
  - Важко сказати одразу, я не класифікував...)) Скорше епічне, але на розкритті ключових персонажів також буде великий акцент. Вони повинні бути живими, з людськими потребами та пороками.
  Чи буде кросовер з Укрменом? (Жарт) Насправді, цікаво, які твори надихнули/надихають при створенні коміксу - книжки, комікси манґа, кіно, музика?
  - " Укрмен і Таємниця Походу Безіменних". Звучить)
Була колись в 2002 році така покрокова стратегія Disciples 2. Вона надихає мене в плані стилістики - темна готична атмосфера, відчуття "вмираючого світу" та шикарний саундтрек. Сюжет абсолютно не такий, бо там і орки, і ельфи, і гноми і т.д. і т.п. В Безіменних не буде цього "стандартного" набору істот, але будуть інші, кріпові. Ті самі, що вийшли з Розлому. І поки не забув, в коміксі до Disciples будуть відсилки) Фанати помітять)
  З якими історіями можна було б провести паралелі?
  - Паралелі... Навіть не знаю, певно нема паралелей. Може, схожі історії мені просто на очі не потрапляли.
  Дякуємо!
  На сторінках спільноти автор багато розповідав про різні аспекти світобудови "Безіменних", ми зібрали та систематизували її для тих, кому цікаво більше ознайомитися з історією та устроєм світу.
  У світі, що зветься Татх, де й знаходяться три відомі материки, деякі чаклуни здавна були віхою вищого суспільства. Це й не дивно, оскільки щоб хоч приблизно осягнути бодай крупицю цього мистецтва - керування матеріями силою думки та міццю тіла - потрібен був непересічний талант або наполегливість. Хоча, наполегливості там недостатньо - більш важливо було осягнути розумом ЩО таке магія. 
  Звісно, в Северненті, Ефпомгу та Пантрааксі (родоксійська назва, загальноприйнята назва - Пантраксонд), валом літератури та художніх творів, де чари існують як матерія, що не доступна всім, лиш певним обраним при народженні; або дар магії дарується при контакті з древніми артефактами тощо. Великий вал таких історій та книг породили серед середнього прошарку та бідноти безліч міфів про магію. В Хартісі та Саскегалі (дві великі монархії) вже не одну сотню фаз існує культ, члени якого вважають, що чари це взагалі породження морських чудовиськ, що живуть у високих морях і є антиподами божеств.
  З огляду на це все, перелік імен всіх живих магів, разом з усіма титулами, у час їх розквіту, за чотири фази до Першого Розлому, вміщались на два звичайні сувої, якщо враховувати ще й учнів. У часи до Першого Розлому навіть існувала академія у столиці Багряної Імперії - Айку, де одним з напрямів було вивчення артефактів, навчання з осягнення магічного мистецтва та вивчення древньої магічної літератури... Перший Розлом зруйнував цю академію, і в момент до Другого її хотіли відновити, незважаючи на мовчазне невдоволення людей чаклунами... А чаклуни, від моменту існування найперших, ревно зберігають справжній секрет чарів, відкриваючи його лиш тим, хто на їх думку, здатен влитись в їх ряди. Саме так, вони намагаються існувати доладно, і страшенно не люблять, коли маг обирає окремішність, або, навіть, відлюдництво.
  Перший Розлом, влаштований чаклунами з усіх трьох материків світу, сприймався як те, що більше ніколи не повториться, і після руйнування берегів та земель Северненті люд знову заселив зруйновані міста.
  Та Другий Розлом показав, що чаклуни - народ вельми цікавий. Їм все мало, та й байдуже - на береговій лінії материка, що найбільше постраждала від Розломів - чаклуни не живуть. Влаштували його лише чаклуни Северненті - під егідою "виправити наслідки Першого Розлому". Так принаймі каже офіційна історіографія.
  Розлом ділить материк майже рівно посередині через колишню столицю колись впавшої імперії Тас Скарлатта (Багряної імперії) - місто Айк, де власне і збирались чаклуни, що влаштували Перший і Другий Розломи.
  Перший Розлом чаклуни влаштували за указкою монархів. Метою було сповільнити плин дня та зробити коротшою ніч, щоб ремісники щодня працювали довше до настання сутені, а селяни - обробляли більше полів та збирали врожаю. Адже зазвичай люд працює від світанку до заходу, за невеликими винятками. Це дозволило б збирати більші подушні податки та більше врожаю. Домовленості щодо влаштування настільки глобальної зміни часу доби вкладались довго і врешті участь взяли всі монархії та тодішні наймогутніші чаклуни з трьох відомих материків - Северненті, Ефпомга та Пантраксонда. Зустріч мала відбутись в столиці Багряної Імперії - Айку, що в Северненті.
  У ті часи ні самі чаклуни, ні монархи, ані найвеличніші розуми тих країв достеменно не знали, як же влаштований їх світ - Татх. Ніхто до кінця не знав, що таке Мії, тутешнє світило, та два супутники Татха - Клай і Рдашт, до яких після Першого Розлому приєнався ще й третій - Уу. Послуговувались трактатом "Про стовпи нашого світу" Брента Валаара Діча, де сказано було, що Клай і Рдашт вдень ховаються у безмежному океані, а Мії вночі; і за безмежним океаном є й інші материки. "Материки зібрано в "трійки" - в кожній "трійці" є своє світило та супутники. Ми нездатні їх побачити з наших континентів, оскільки кожну трійку огортають стовпи води і тумани кольору неба..." - говориться в трактаті, який тоді був найголовнішим науковим трактатом світобудови. 
  Чаклунам вдалось продовжити добу майже на третину. Але не в той спосіб, як вони хотіли, геть не в той...
  Колискою людської цивілізації у Татхові був саме материк Северненті, де й відбуватимуться події Безіменних. На теперішній момент існує багато теорій походження людини, та уваги заслуговують лиш декілька найпоширеніших. Так існують дві найпопулярніші креаціоністські теорії, за однією з яких людей створив один з Божественних домів, і люди є його нащадками; за другою ж - людей створили морські чудовиська, що є антиподами божеств. Дрібніші теорії, як правило, є відгалуженнями цих двох, або пропонують вкрай неймовірні ідеї, що не всім припадають до душі. Та на їх фоні виділяється одна молода теорія, що з'явилась після Першого Розлому, незадовго після того як вперше показались підземні химери. Деякі з цих химер виявились розумними гуманоїдами, і в Саскегалі дехто навіть наважився вступити з ними в репродуктивний контакт, вивівши при цьому нову расу людей. Тут і бере своє коріння теорія походження від химер - люди можуть бути їх далекими родичами.
  Відколи перший корабель для пошуку нових земель було спущено на воду, почалась активна морська компанія з заселення двох нових материків - Пантраксонду і Ефпомга. В ті часи не існувало ще держав у тому вигляді, в якому вони предстають перед нами під час подій, що описуються в Безіменних. Коли перші колонії, що згодом стали державами нових материків, встали на ноги і почали активне освоєння нових земель, то торгівля з материнським континентом вступила в свій апогей. Відомий був момент, коли на Пантраксонді люди були атаковані і майже витіснені тоді ще невідомими тамтешніми цивілізаціями Пшишехів. Тоді багато біженців чимдуж повертались в Северненті, де такий розклад багато кого не влаштовував, тож були споряджені війська, що вибили Пшишехів і відновили людське панування в довоєнних кордонах. Пшишехи тоді підписали ганебний мирний договір.
  В один момент торгові кораблі не повернулись з Северненті. Тоді ж відправили нові, щоб дізнатись, що коїться. В Ефпомгові люди думали, що морські шторми не дозволяють покинути кораблям доки, і не сильно непокоїлись... До того моменту, коли не зникли й ці кораблі. З експедицією, що повинна була дізнатись, що сталось, відбулось те саме, і на подорожі до материнського континенту було встановлено заборону.
  В Северненті існує багато мов і діалектів, і до Першого Розлому більш-менш спільною була тассійська - штучна збірна мова Імперії Тас Скарлатта (Багряної Імперії), якою і було складено багато тодішньої термінології - назви материків, островів, світила та супутників. На момент подій коміксу, а це 98 фаза після Другого Розлому, деякі власні назви і термінологія в певних королівствах зазнали змін - чисто з фонетичних міркувань. В Родоксі, наприклад, світило називають не Мії, а Міко; у Хартісі супутник Уу називають Аку; а в Кортанлангеномі подекуди керувались не тільки фонетичним мотивом, і материк Пантраксонд називають Пантраксійкадірсіс... Веселі хлопці в Кортанлангеномі, нічого не скажеш.
Оскільки події розгортатимуться в Северненті, слід описати які держави там існують. В переліку з заходу на схід отримаємо - Родокса, Саскегаль, Корона Тас Скарлатта, Мітвох, вільне місто Айк, Співдружність Рваного Берегу, Хартіс, Кортанлангеном, Монкаста і Острів Самітників. На одному з зображень знизу навіть є карта, щоб ви собі уявили, як виглядає материк. 
   На півдні материка колись існувало древня монархія - Мельхиорт. Держава мала дуже просунуті технології в будівництві, металообробці, мистецтві ведення облогових війн. Мури держави за всю її історію жодного разу не були захоплені. Сотні фаз армія Багряної Імперії пробувала бодай прорвати оборонну лінію кордонів Мельхиорта - намарно. При тому, що нападаючих могло бути 100 на одного оборонця і нестачі в осадній зброї у тассійців не було.
  Протистояння це було не стільки з загарбницьких, скільки з ідеологічних міркувань. У Мельхиорта була унікальна система правління - у двох столицях (старій і новій) засідали дві партії правителів (Старі Монархи і Нові - батьки і діти відповідно). Вони ділили між собою сфери впливу, манери правління і часто радились між собою. Були безпрецедентні випадки, коли одночасно навіть правили дві династії - це був період значного розвитку соціального благополуччя. І, як не дивно, та сварок і міжусобиць Мельхиорт не знав - зазвичай все вирішувалось полюбовно.
  Багряна Імперія ж була абсолютистською. Імператор збирав у своїх руках абсолютну владу і частенько навіть не хотів ділитись нею зі своїми міністрами і радниками. Існувала навіть хитра схема, що коли в якійсь провінції народ бунтував, а бувало це не рідко, на поталу повсталим віддавали когось з невгодних Імператору дворян. Посталих переконували, що конкретно цей чинуша винний у їх бідах, і по розправі бунт, як правило, затихав. Та це працювало не завжди, і в діло вступали частини армії.
  Перший Розлом дуже все змінив - частина берегової лінії материка пішла під воду і лаву, частина розчинилась у просторі і материк по центру розійшовся тріщиною... Це стало несподіваним кінцем Імперії Тас Скартлатта, люд і військо якої панікували, втікали і гинули. Мельхиорт був поглинутий майже повністю. Жменя вцілілих мельхиортців перебрались у новоутворені Монкасту і Мітвох.
  "На уламках впавшого багрянцю проросли нові кордони" - як казали згодом у Родоксі. Частина вже існувавших до того держав теж приєднали собі деякі нові території. Тодішній Імператриці та її родині дозволили втримати за собою невеликий п'ятачок землі на півночі, що оточений скелями з боку берега, і вони правлять там досі, сумуючи за часами величі і могутності.
  І тоді ж Северненті вперше на поверхі побачив підземних химер, підземні міста і печери яких зруйнував Перший Розлом.
  Другий Розлом збільшив материкову тріщину мало не втроє і зруйнував ще більше підземних міст цих химер, що вилізли на повехню, збились докупи і почали нападати на міста. Від цього держави, що межували з тріщиною постраждали вкрай сильно. Здавалось, наче і так стан справ кепський - химери, недавні Розломи, прикордонні конфлікти, понищений і зруйнований материк, доба довша на третину, землетруси...
  І з невідомості повстало військо Безіменних.

Коментарі