Огляд коміксу "Троє проти Зла"

  Ярослав Fudjack, Тарас Ярмусь. Троє проти Зла: Частина перша.  Львів: ГРА, 2017.   140 з чимось сторінок.
  Для атмосфери рекомендуємо... гм... напевно, можна назвати це саундтреком до коміксу — рекомендуємо  "Сам на Сам" — саундтрек до коміксу "Троє проти Зла" групи "OMANA".

  Рецензія на комікс "Троє проти Зла"

  За цим коміксом UAGeek слідкували вже давно, не так давно, як за "Волею" *сумний подих*, але достатньо довго. Ми навіть змогли отримати ексклюзивні езотеричні знання від творців, а ще побачили презентацію на київському Комік Коні (де ще багато чого обіцялося про українські комікси, але поки що вийшов лише другий випуск "Серед овець" та "Троє проти Зла"; цікаво, як там справи у комікса про вампірів у тролейбусі?).

  Історія історії

  З самого початку "Троє проти Зла" позиціонувався як іронічна історія про потраплянців — і у 2012 році це було потрапляння в Інтернет та взаємодія з відомими на той момент мемами. Але життя мемів недовге, актуальність  жартів про них теж сумнівна, ще була історія про викрадення авторів іншопланетянами (або ні, хто ж його зна, просто ми придумали отримали таку інформацію, отже, треба нею поділитися — ха, тепер ми можемо теж називатися українськими журналістами?). 
  Коротше, комікс і його концепція протягом наступних років зазнали змін, в Україні розпочався ренесанс українських коміксів, автори повернулися на Землю, виживши на планеті гладіаторів (так кажуть наші уявні інсайдери) і у 2016 році розпочалася нова оповість, яка, на думку авторів, має вмістится у три частини.
  Тепер це був комікс про потраплянців у фентезійний світ — і, як не дивно, можливостей як для історії, так й для гумору у авторів стало більше. Це пояснюється дуже просто: можна гратися на полі класичних фентезійних та міфічних сюжетів, переосмислювати казкових та фольклорних персонажів, робити іронічні алюзії на сучасну культуру. Ну як на сучасну? Насправді, події починаються в епоху долара по 5 гривень, герої згадують "Diablo" (і є певний контраст, коли один з другорядних персонажів фентезі-світу раптово каже про стартап) і взагалі комікс пронизаний ностальгічними нотами, від яких загальна симфонія твору лише виграє, бо це дозволяє йому бути цікавим не тільки для young adult, але й дорослішій аудиторії. Обрати жанр гумористичного фентезі  було вірним рішенням, а те що це фентезі побудоване не тільки на популярних для цього напрямку шаблонах (в першу чергу з метою іронічно деконструювати ці шаблони), але й на українсько-слов'янському фольклорі, образах та віруваннях, додає "Троє проти Зла" особливої колоритності та унікальності як у фантастичній світобудові, так і у персонажах.
  Постмодерне гумористичне фолк-фентезі — ось так би ми назвали формат історії "Троє проти Зла", щоб окреслити те, що чекає читачів. І попереджаємо — відкривши комікс, відірватися від нього дуже складно, тому краще читати його не з перервами або між поїздками чи заняттями, а виділити на цей томік окремий час.

  Сюжет

  Двоє друзів, розсудливий Орест і відчайдушний Антон, стають свідками викрадення свого товариша Ромка демоном-песиголовцем. Дивна потвора зникає у порталі на барахолці, Антон і Орест відправляються слідом — так починаються "Дивні дива" по-українські дивні пригоди у дивному світі з дивними істотами.
  Анотація обіцяє посередні пригоди друзів-підлітків, і це справжнісінька брехня — пригоди будуть цікаві, а деякі, незважаючи на жанр, серйозні. Історія розвивається поступово — від попадання та знайомства з навколишнім світом, його жителями, економікою (ага, ось так одразу, хоча зрозуміло це буде лише десь під кінець першої частини) і представниками місцевого бестіарію, демонології й розумної зоології до появи антагоніста зі своїми планами, поки що нерозкритими, але, як і годиться планам головного лиходія, напевно дуже зловісними.
  Розділи побудовані у навмисно квестовому стилі "піди туди та зроби те/ зустрінься з тим", про те, як вже казалося, гра з образами масової культури та класичних міфів переробляють ці квести у несподіване сюжетне полотно, де кожні зустріч та подія, навіть, здавалося б, незначні, є тіми самими рушницями на стіні, що не тільки розкривають історію пригод хлопців у паралельному світі, але і цей самий світ також. А рушниць стільки, що, мабуть, у наступних частинах на нас чекає така канонада, що і уявити складно. Автори чудово граються з очікуваннями читачів, і виправдовуючи їх, і дивуючи. Тому дуже складно розповідати про сюжет — бо кожна його складова важлива і розкриває той чи інший елемент сторітелінгу коміксу.
  І єдина претензія до цього сюжету, фундаментальна та ґрунтовна - перша частина закінчується на самому цікавому, вир магічних подій захлеснув головних героїв, лиходії  об'єднуються в "Лігу Несправедливості" починають співпрацювати, а Бізнес Кіт обговорює, що там з тою куркою. Усвідомлення, що продовження цієї неймовірної історії чекати ще рік — о, від цього хочеться ревіти, що ті воли.

  Персонажі

  Про персонажів скажемо додатково. 
  Про головних героїв першої частини все зрозуміло, вони гарно прописані і представлені. Антон бажає пригод і рветься до них, проте стрімголовість вилазить йому боком.  Орест обережний і хоче тихого життя, у його ідеальному світі усі пригоди відбуваються у комп'ютерних іграх. Різниця найкраще розкривається у ставленні героїв до рідного району.
  Антон:
  Сихів — спальний район у місті Львові, де ми живемо. Дуже нудне місце. Немає тварин, що розмовляють, магії , і островів... Деколи концерти бувають.
  Орест:
  Сихів — ідеальний район для життя, там тихо і мирно. Звідки б ти не вертався, і щоб не коїлося у твоєму житті... Тиша і атмосфера Сихова подарує тобі спокій і затишок.
  Проте крім головних героїв треба сказати про тих, кого не хочеться називати другорядними персонажами, навіть якщо вони ненадовго з'являлися на сторінках. Це і тріо братів-жаворонків, і бойовий їжак з з різношерстою в прямому сенсі цього слова командою, і лісний цар, що будує мрію, і найдивовижніші істоти у світі — дівчата, що говорять першими, навіть різноманітна комікс-масовка, комікс-NPC, так би мовити — кожен запам'ятовується якщо не образом, то своєю участю у судьбі героїв чи вдалим жартом. "Троє проти Зла" мог бути героічним коміксом з простим сюжетом про порятунок друга та світу чи банальною розповідю про потраплянця у світ меча і магії — і в цьому не було б нічого поганого, навіть це були б, напевное, круті графічні історії (і динаміка бійок це пітверджує, нагадуючі баталії з корейських веб-манхв). Проте дуже класно, що автори вибрали саме такий формат історії і саме таких персонажів, бо, здається, що з іншими героями та в іншому антуражі вона б просто не працювала так, як працює, коли гортаєш сторінки і стежиш за шляхом двох хлопців з Сихова у світі з літаючими островами.

  Малюнок

  Комікс це не тільки історія, але і графіка. І на наш дилетантський погляд, оскільки ніхто з нас не художник, вона чудова. Хтось придирається до тьмяної передачі кольору, комусь шрифті у деяких бульбашках не дуже чорні, може ще щось там є, якість дивні поєднання контрастів для людей з зором over 9000. З нашої точки зору, й для звичайного читача, й для шанувальників мальованих історій колористика коміксу чудово передає атмосферу світу, подій і персонажів. Особливо круто виглядають малюнки на всю сторінку і розвороти.
  Також гарно реалізовані динаміка фентезі-бійок та магічні "спецефекти", які їх супроводжують. Автори розробили певну систему магії, і хоча вона поки що лише представлена у своїй практичній частині без пояснень, що і чому діє, частина ця шикарна.

  Вердікт

  У 2017 році була представлена еклектична "Воля" з її альтернативною історією, антиутопічний "Серед овець", героїчна "Сага про сонценосців", друга частина історично-художнього "Героя поневолі", перша книга кримінальної "Оселі грішників", містичні "12! Поїхали" та інші українські комікси, але саме "Троє проти Зла" ми вважаємо найкращим українським коміксом 2017 року та чудовим початком фантастичної трилогії.
  Ми рекомендуємо цей комікс усім — як фанатам коміксів і прихильникам фентезі, так і звичайним читачам, кому подобаються гарні пригодницькі історії з гумором.
  10 їжаків з 10!

Коментарі