День Незалежності 2. Рецензія.

*на вході до кінозалу*
Так, Роланд, покажи мені чергове знищення людської цивілізації!
*перша частина фільму*
OMG, це, мабуть, найкращий фантастичний фільм року!
*середина фільму*
Роланд, що ти робиш? Зупинись!
*друга частина фільму*
WTF, що ж це за фігня відбувається?!
*наприкінці фільму*
     фейспалм
*на виході з кінозалу*
За що, Роланд? ЗА ЩО?!
*заспокоююся*
Отже, відгук на Independence Day: Resurgence.
День Незалежності Відродження


Як зробити так, щоб фільм про вторгнення іншопланетян у наш час привертав до себе увагу, був не шаблонним і цікавим? За першу складову може відповідати візуальний ряд та незвичайний сетинг. За другу - сюжет, який йде не по звичній колії, а дивує несподіваними рішеннями або захоплює своєю інтригою. За третю, якщо не впоралися з першим та другим пунктом - добре прописані персонажі.
У "5 хвиля", наприклад, нічого цього немає і не дивно, що стрічку розгромили критики. Я взагалі його подивився лише із-за Hit Girl. Однак, все. Тепер, Хлоя Ґрейс Морец, ти мене не обдуриш! Не піду я на фільми з тобою!

Хлоя Ґрейс Морец

Так, не піду, і тобі не змінити мого рішення!

Хлоя Ґрейс Морец

Ну, добре... Я подумаю...

Хлоя Ґрейс Морец

Так, про що я? А, так, про вторгнення іншопланетян. Пам'ятаєте "На межі майбутнього" нещодавній? Ось у цьому фільмі наявні усі три складові гарного фільму про те, як прибульці намагаються нас захопити. Сподіваюсь, анонсована друга частина Edge of Tomorrow вийде не гірше за першу. Хоча у першої була потужна основа у вигляді ранобе і манги, у яких немає продовження, так що сиквел "На межі майбутнього" вже буде повністю плодом уяви сценаристів Голлівуду. А це може суттєво вплинути на фільм.
Може, ви вже помітили, що я досі ще не розпочав рецензію на "День Незалежності 2". І у цього, в принципі, є причина.
Фільм мене розчарував.
"Якщо "День незалежності" був "Трансформерами", то "День незалежності: Відродження" буде "Трансформери 2: Помста полеглих" - більше автоботів, більше десептиконів, більше спецефектів, більше екшену, більше руйнувань. Ну, це не так вже і погано. Погано, якщо стане більше пафосного пафосу і безглуздих діалогів рівня Отамана Очевидько і його помічника Несмішножарта".
Наврочив. Збулося. Безглузді діалоги, несмішні та недоречні жарти, а на додачу настільки шаблонні події і дії, що штампометр починає зашкалювати. О, пафосу менше, але замість нього стало більше непотрібних персонажів. І чесно, краще б був пафос!
Але давайте по черзі.
Візуальна складова. 
Independence Day Resurgence
"Досить видовищно для сиквела апокаліптичного фільму 1996 року і феєрично безглуздо. Ви прекрасно проведете час і навіть не скучатимете за Уіллом Смітом" - Empire.
   Так і є. Спецефекти у фільмі Роланда Руйнівника Еммеріха просто неймовірні. Картинка захоплює. Не просто захоплює - вона вражає своїми масштабами, охопленням території споглядання. Еммеріх вміє створювати і демонструвати колосальні фантастичні образи і концепти, а якщо ще є шанс влаштувати катастрофу планетарних розмірів, то тримайте Еммеріха семеро - все одно не втримаєте.
       Вторгнення, руйнація світу і великі батальні сцени між людьми та прибульцями просто... ну, просто грандіозні, інакше і не скажеш. Поки що - за спецефектами та масштабами Independence Day: Resurgence найкращий фантастичний фільм року.
Independence Day Resurgence
Independence Day Resurgence
Independence Day Resurgence
Independence Day Resurgence
Independence Day Resurgence
Independence Day Resurgence

Сетинг.
"Навіть якщо "День незалежності" здасться вам безглуздим і придуркуватим, він все одно залишиться яскравим і напханим спецефектами. В якості стрічки для фанатів Роланда Еммеріха "День незалежності" себе повністю виправдовує, але нічого нового не відкриває" - ScreenDaily.
І ось перша проблема фільму - ми мало що дізнаємося про світ через двадцять років після вторгнення іншопланетян. Так, є нові технології, які дозволяють швидко подорожувати не лише по планеті, але і в космосі. На Місяці (і не тільки) є база. Нова зброя, нові винищувачі,  нові... А що ще? А нічого. Ось зовсім - нічого. Промайне в одному кадрі щось, що летить на антигравітаційному механізмі, а потім увесь фільм люди будуть їздити на автомобілях і автобусах. Це що, означає, що всі новітні технології лише у армії? Може, суспільство поділилося на касту військових, яка отримує усі плюшки, та касту звичайних громадян, якій дозволено використати лише стару техніку? Може, існує нова світова ідеологія, що підкорила собі усі світові соцмережі та встановила інформаційну диктатуру, оскільки треба готувати планету до нового вторгнення? Може, виникла релігія, що вважає іншопланетян вісниками кінця світу, якому не дали статися безглузді людиська, і тепер фанатики, що отримали доступ до зброї прибульців, загрожують спокою світу? (блін, мені хвилини мені хвилини вистачило, щоб це придумати, чому Роланд не зміг?)
Ні. Нічого такого. За 20 років змінилися лише збройні сили. А як же політика? Суспільні відносини? Культурні традиції? Світ в цілому? Світ лише... кгхм... об'єднався. Усі нації побраталися-посестрилися, усі стали шанувати 4 липня як День Незалежності, демократія панує. І що, за двадцять років Великобританія не захотіла вийти з нового союзу, вважаючи, що вона усіх годує? От не вірю після Brexit.
І якщо у новому гармонійному світі є проблемні зони, то про них ми не дізнаємося.  Лише одна буде у фільмі, яка представлена у трейлері, та сама, в Африці, куди їхав Девід Левінсон, щоб подивитися на корабель прибульців. Але і вона не те щоб проблемна, просто так зображена заради сюжету.
День Незалежності Відродження
Насправді, весь світ у "День Незалежності: Відродження" - це той самий світ, що і у "День Незалежності". Просто у військових нові пушки та літаки. І якщо спочатку масштабні полотна Еммериха відволікають увагу від цього факту, то поступово він стає помітним, особливо під час і після вторгнення, коли міста руйнуються, цивілізація гине, а нові технології ніяк не використовуються для спасіння і захисту людей. Взагалі, людей на фоні цієї катастрофи ми не побачимо, так, якісь статисти, основна функція яких - натовпом загинути. Емеріх творить широкими мазками, і деталям в його творінні немає місця.
Сюжет.
День Незалежності Відродження
"Всього надто багато, все відбувається занадто швидко, і загальне враження таке, ніби дивишся двогодинний трейлер - він, скоріше, стомлює, ніж вражає" - Time Out London.
Насправді, не зовсім так. Назва фільму і трейлер показали, що варто чекати на ту ж саму схему, що й у попередньому фільмі - поява іншопланетян, битва з ними, щось йде не так, перегрупування сил, вирішальна битва. Але навіть цю схему можна було зробити більш цікавою, додавши нових елементів або розвинувши старі. У якості останнього нам запропонували нову зброю, але, в принципі, вона не дає переваг у новому конфлікті. Також до цієї категорії можна віднести нових персонажів, але про них пізніше.
        Проте, у фільмі з'явився дійсно новий елемент. Розповідати про нього не буду, оскільки це буде спойлер, просто зауважу, що саме завдяки цьому елементу перша частина фільму дійсно цікава, є інтрига, сюжет відрізняється від історії першого фільму. На додаток до цього йде візуальний ряд - і фільм здається мало не кращим фантастичним фільмом року.
     А потім розпочинається друга частина фільму. І проблеми стрічки стають виразнішими, бо Independence Day: Resurgence не лише спрощується до повторення схеми першого фільму (не буквально, ясна річ, бо інакше це було б взагалі ахтунг), але і псує той дійсно цікавий і новий елемент, який був привнесений до фільму, зводячи його до простого сюжетного шаблону. Та й прибульці зводяться до банального фантастичного стереотипу. В принципі, друга частина фільму - штамп на штампі і штампом поганяє. І саме тут стає нудно, бо "День Незалежності 2" вас вже не вразить, а буде лише експлуатувати спецефекти, вже відомі як з самого фільму, так і з інших фантастичних стрічок.
      Персонажі.
День Незалежності Відродження     "Це не просто ледачо написаний сценарій, він близький до того, щоб зовсім втратити здоровий глузд. "Відродження" так роздуває вторгнення прибульців до безглуздого масштабу, що довгі черги сигналячих машин і порятунок з дахів вертольотами здаються мікроскопічними дурницями" - The Telegraph.
Нам обіцяли молодих героїв, нове покоління, генерацію, яка гідно зустріне нову атаку з космосу. Ну, щодо молодості - тут хоч би сказали правду.
І я не можу не вставити тут це фото, яке добре відображає моє враження від того, як представили більшість персонажів.
День Незалежності Відродження
Більшість акторів у фільмі (переважна більшість, підкреслю це) не грають, а виконують функції. Ось функція "герой, який йде проти правил", ось функція "друг цього героя, який відпускає безглузді жарти", ось функція "герой, який син колишнього героя", ось функція "герой, який грізний дикун з мачете", ось функція "герой-бюрократ, який ходить поряд з дикуном і відпускає безглузді жарти", ось функція "герой, який президент-жінка", ось функція "герой, який колишній президент з психологічними проблемами", ось функція "герой, яки божевільний вчений з безглуздими жартами", ось функція "герой-азіат", ось функція "герой-азіатка" (мабуть, їх додали, щоб у Китаї зібрати касу), ось функція "герой, який такий єврей, що "ой-вей!" (цитата з фільму). Там ще багато функцій, і ось що суттєво - більшість з них у фільмі просто зайві. У "День Незалежності" кожен персонаж мав значення, впливав на сюжет. Декілька сюжетних ліній з різними персонажами у фільмі 1996 року виглядали саме як сюжетні лінії, що перетиналися і тим самим створювали цікаву історію. Це були ті сами рушниці, які стріляли коли треба і куди треба. А тут ворох рушниць, вони стріляють, але цього просто не треба. Деякі лінії та їх перетинання виглядають настільки штучними, що можна казати не то що про рояль в кущах - про оркестр в кущах. Взагалі, якщо прибрати ряд персонажів, фільм нічого не втратить. Скоріше, навіть виграє.
Молода генерація просто блякла. Рівня харизми Уілла Смітта у нікого немає, і це відчувається. Але і спроба зіграти на ностальгії мало що дає. Персонажі з першого фільму схожі на якісь психічно неадекватних фриків. Мені здалося, що зі старої гвардії старається тільки Джефф Голдблюм. А Білл Пулман виглядає так, немов тільки що прокинувся і не проти ще поспати.
Ну і пару слів про доктора Окуна. Роланд, я сумніваюся, що ти вивчиш солов'їну і читатимеш відгуки про свій фільм в маловідомому (поки що!) блозі, але прохання до тебе: якщо ти вирішуєш вставити у свій фільм сцену зі старою волохатою дупою на увесь екран, то вставляй її на початку фільму, щоб відразу було зрозуміло, що нас чекає.
Діалоги.
День Незалежності Відродження
"Виглядає без задоволення і без інтересу. Це ребут без завзяття і веселощів оригінального фільму" - The Guardian.
У фантастичному фільмі діалоги мають дві функції: розкривати фантастичну складову і розкривати персонажів. З першою функцією фільм справляється більш-менш, але лише тому, що він сиквел і довго пояснювати фантастичне допущення йому вже не треба.
А от друга функція - це просто жах. По-перше, тому що розкриваються не персонажі, а функції, і це призводить до механічної взаємодії. По-друге, діалоги шаблонні. Я вже, мабуть, набрид постійним нагадування про штампованість "Дня Незалежності 2", але як про це не нагадувати, коли замість людей у кінокартині спілкуються фігури малооригінального сюжету? 
Одна функція каже іншій:
- У цьому місті жила моя мати. 
- Ну, може, вона вижила, - відповідає друга функція, поки вони пролітають над перетвореним на пил мегаполісом. 
- Може і так, - погоджується перша - І ПРОДОВЖУЄ ПОВОДИТИСЯ ЯК І РАНІШЕ.
Та вони усі тут так реагують на смерть близьких.  Ну, це зрозуміло. Гинуть же функції, а не люди. 
Ну і наостанок.
Перший фільм подарував нам багато мемів. "Hello, boys! I'm back!", "Today we celebrate our Independence Day!",  "Now that's what *I* call a close encounter", "- I'm not Jewish. - Nobody's perfect", "Don't say "oops", "Oh god, I hope they bring back Elvis" тощо. І найвідоміший - "Welcome to Earth".
День Незалежності
Нічого цього у другому фільмі немає. Іронія, яка була невіддільною частиною "Дня Незалежності" і пом'якшувала безглузді жарти, в "Дні Незалежності 2" просто відсутня. І її дуже бракує.
Моя оцінка Independence Day: Resurgence - 5 з 10.
Але зрозумійте. Мене фільм розчарував тим, яку високу планку він встановив на початку - і як сам же її обрушив. За спецефектами та візуальним рядом фільм, повторюся, на даний момент найкращий цього року. Якщо ви хочете просто подивитися літній блокбастер під попкорн та колу - то сміливо йдіть на цей фільм. А я поки що передивлюсь перший фільм ще раз.

Коментарі